Jak znovu usnout po nočním záchvatu úzkosti: 4 tipy od psychologa

Image
© Proherce

Noční probouzení kvůli úzkosti

Noční buzení z důvodu úzkosti může být velmi obtížná situace. Tyto okamžiky paniky a obav mohou přerušit váš spánek a způsobit pocit neklidu po celý následující den.

Naštěstí existují způsoby, jak tyto epizody nočního neklidu zvládnout a překonat. Požádali jsme psychologa o radu, jak se vrátit ke spánku po nočním záchvatu úzkosti.

1. Hluboké dýchání a relaxační technika

První rada je zaměřit se na svůj dech. To nejen pomůže uvolnit vaše tělo, ale také pomůže odvrátit vaši mysl od úzkostných myšlenek. Jednoduchým cvičením je pomalu se nadechnout do čtyř, zadržet dech na čtyři sekundy a poté vydechnout do čtyř. Tento proces hlubokého dýchání může pomoci uklidnit nervový systém a pomoci vám vrátit se do spánku.

2. Techniky pro přesměrování myšlení

Druhou radou je používat techniky přesměrování myšlenek. Tyto techniky umožňují mysli soustředit se na klidnější myšlenky, které jsou vzdálené od úzkostných myšlenek, což podporuje návrat ke spánku. To může zahrnovat představu extrémně klidného a příjemného místa nebo zážitku, nebo dokonce vytvoření mentální hádanky, jako je počítání od 100 zpět.

3. Nevystavujte se silnému světlu

Třetím tipem je vyhnout se vystavení silnému světlu, zejména modrému světlu, které vyzařují chytré telefony, tablety a počítače. Toto světlo může ve skutečnosti narušovat produkci melatoninu, hormonu, který reguluje spánek.

4. Vytvořte prostředí příznivé pro spánek

Nakonec psycholog navrhuje vytvořit prostředí příznivé pro spánek. To zahrnuje ponechat postel pouze na spaní, udržovat v místnosti tmu a ticho a příjemnou teplotu. Tyto stavy mohou pomoci podpořit klidný spánek. Pamatujte, že každý může trpět záchvaty noční úzkosti, ale ne každý reaguje na stejné techniky. Najděte si ten, který vám nejlépe vyhovuje, a v případě potřeby vyhledejte odbornou podporu. Spánek je důležitý pro naši celkovou pohodu, nenechte se ukrást úzkostí.